Idul Qurban

Mendadak keinget. Post ini di Path, tiga tahun lalu.

Denger di bis.

“Gw mau kurban pas Idul Adha nanti.”

“Lu kan masih kuliah.”

“Lah, terus?”

“… … … Gapapa sih.”

“Kaya orang tua banget ya?”

“Hmmm, mungkin karena gw jarang denger anak kuliahan ikut kurban.”

“Hehe, gitu deh.”

“Kenapa ikut kurban?”

“Lho, kurban buat Idul Adha kok ditanya?”

“… … …”

“… … … Gw kemarin liat FB gw. Ada foto orang pada antri beli gadget. Gw keinget, gw juga suka beli gadget.”

“Terus?”

“Kalo buat beli gadget aja gw ga mikir, kenapa gw harus mikir untuk kurban Idul Adha?”

Author: Retno Nindya

An Indonesian in Malaysia, trying to be a green thumb while conveniently forgetting the fact oneself is a black thumb. Occasionally drawing and writing stuffs. Easily lured by food and self-appointed Guardian of Cilantro and Coriander. Brain creates bad joke faster than absorbing serious information.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s