Hong Kong, July 2019

So… I noticed some folks from my workplace are following this blog. It’s not a bad thing, though. It’s just that I will use English moving forward so this blog can reach more audience with one universal language. I might put some Indonesian words here and there or write stuffs in Indonesian, but I’d figured I should let you friends know that this blog will be a bilingual blog 🙂

Anyway, this is a post about my team’s recent Team Meetup in Hong Kong early this month (July 2019). It was my first time in Hong Kong and it was interesting!

Hong Kong was grey when I arrived. I was the last of the team to land on the Land of Dim Sum. Some of them have arrived even a day before our Travel Day. Prior travel day, some of us shared weather information and what to expect/what to bring in terms of clothings and additional equipment such as jacket, windbreaker, and so on.

I noticed Hong Kong’s temperature a wee bit similar with Kuala Lumpur, so I decided to just go with my usual shirts, jeans, and UNIQLO jacket (I got the male jacket as they don’t have my size on female section 😅) One thing that I didn’t expect was the rain, though. Hong Kong is a bit further up north compared to Kuala Lumpur, and seems like summer rain is quite often there. Hong Kong’s rain was breezy and chilly, as you can expect from a land nearby the sea. When I arrived in Hong Kong airport, it might be some kind of me being sentimental sappy as usual, or I can smell a faint scent of sea air (my childhood was in Cilacap, Central Java; a coastal small town with regular sea breeze.)

Hong Kong’s red taxi

As the taxi glided down the downtown, I was in awe watching the container parks — filled with containers and shipments. I couldn’t hold my giddiness when I saw the urban part of Hong Kong.

This is a land which forged as trading hub for decades, moulded by thousands of visitors coming and going. You can feel the energy pulsating on every vein of the small streets; folks walking in a quick pace, the brown walls of apartments with stores showing dazzling lights beneath. Amidst the raindrops, you can see waft of steam coming from pau sellers or tea houses.

I spent a good amount of years in Jakarta and additional 5 years in Kuala Lumpur; both are big cities and capital cities — but Hong Kong is bringing ”metropolitan” to another level. This is a literal concrete jungle, and I. Was. Floored.

Anyone remember I once draw a scene of a girl facing an urban area?

I was, and still am, obsessed with urban sketching; and Hong Kong gave me so much I got overwhelmed. I was annoyed with the fact I didn’t bring my sketchbook (note to self: Bring sketchbook wherever and whenever) because I wish I could capture a glimpse of the town on my sketchbook and improve myself on urban sketching.

Me, Edwin, and Eric (from left to right)

We usually start our day at 7 AM; and by starting, means that’s usually the hour Eric got his breakfast at the hotel’s restaurant and followed by me and Edwin 10-15 minutes later. The rest of the team followed not so long afterward and we are off to our co-working space around 8:30 AM.

I’m not really good in crafting words, and our Team Meetup is about us, well, working 😂 so I won’t bore you with the details. Below are the pictures I managed to capture about Hong Kong and the team.

It was a really wonderful experience; Hong Kong and meeting the team (finally! In real life!) There are still other areas I would love to explore, but maybe in another time. Thank you, Hong Kong.

The team

Akhir Pekan di Johor

Dalam rangka ulang tahunnya Wira yang ke-7, kami jalan-jalan ke Legoland, Johor. Nggak banyak foto yang diambil soalnya lupa beli memory card yang ukurannya lebih gede dari 32 GB, hahaha.

Menyempatkan makan makanan laut di Selera Senibong Seafood, Johor Bahru. Ini semacam area restoran-restoran pinggir laut — dibilang “laut” juga bukan; tapi tepatnya selat mungkin ya? Sedap bukan main, hahaha.

Sebenernya gw pengen wisata ke satu kota itu agak lama — tiga hari, misalnya. Seperti ke Ipoh atau Melaka atau Johor. Nggak cuma mampir ke satu tempat terkenal abis itu pulang. Pengen keliling kota dan ngeliat seperti apa sih dalemnya itu, hahaha. Kapan-kapan ya.

Foto-foto diambil menggunakan iPhone 6S dan Fuji Camera X-A3

“The Germy Germ Club”

Udah sebulan ini, kondisi kesehatan kami sekeluarga lagi rada ajaib.

Dimulai dari… Dua minggu lalu? Ketika Ari mendadak kena cacar air. Awalnya ya jelas beliau ini protes berat. Kok bisa kena cacar air, ini kan cuma penyakit anak-anak, apa itu cacar air kok ga elit badan bruntusan gatel semua. Tapi dokter ya udah bilang, “cacar.” Jadi ya nrimo.

Selama Ari cacar, gw agak ragu-ragu dengan anak-anak. “Tularin ga ya,” gitu batin gw, hahaha. Soalnya cacar air ini kan kaya kena sekali seumur idup ya. Dulu waktu adek gw yang bungsu kena cacar air, gw sama sodara gw yang lain malah sengaja ditularin sama nyokap gw. “Biar sekalian,” katanya. Tapi kalo di situasi gw yang musti kerja juga, kalo kepikir musti ngangon bocah dua ekor — yang satu jelmaan bola bekel pula — selama seminggu itu rada… Tertekan.

Nah, Ari mulai sembuh kan. Rey kok mulai ya… Batuk pilek bersin-bersin ingus meler. Okeee, ini bocah piyik mulai batuk pilek. Sempet badan anget sehari, tapi abis itu mendingan lagi (selepas dibalurin Vicks sebadan-badan sampe kaki.)

Nah. Besoknya. Wira mengeluh matanya merah dan mengeluarkan banyak sekali kotoran.

Matek. Conjunctivitis alias pink eye alias belekan. Penyakit mata yang disebabkan virus dan super menular. Gw pasrah aja pas itu kalo ada yang kena di keluarga.

Gw yang kena dooong. Ga sampe parah sih, soalnya gw kan rada rese kalo badan mulai ngaco. Langsung itu nenggak vitamin, pake obat tetes mata rutin, dan banyakin makan buah. Cuma namanya juga belekan, itu ganggu banget karena mata gatel.

Lalu semalem, selepas Ari nyelimutin Wira untuk bobo malem, Ari masuk ke kamar sambil ngomong, “Wira kena cacar.”

*ngibing*

Wira komentar, “we are like the germ club. Germy Germ Club.” KUMAN NEMPLOK KOK BANGGA.

Doping vitamin, buah, sayuran, dan air kelapa muda! Doanya semoga lekas sembuh ya, hahaha. Kalian juga sehat-sehat yaaa!